Όλοι έχουμε ενημερωθεί πρόσφατα για την περίπτωση τού παπά που έχει προβλήματα με την υγεία του και μεταφέρθηκε στο Μαϊάμι για μεταμόσχευση ήπατος και οτιδήποτε άλλο χρειαστεί. Το παρόν άρθρο, δεν θα ασχοληθεί με το κατά πόσο εκείνος και οι παρατρεχάμενοί του θα έπρεπε να καταφύγουν στην επιστήμη αντί να εμπιστευτούν τα σίγουρα χέρια τού θεού, τον οποίο με τόσο σθένος και πάθος υπηρετούν και κηρύσσουν-επιβάλλουν τον λόγο του (αν και νομίζω ότι μόλις ασχολήθηκε), αλλά με μία άλλη διάσταση τού θέματος, πιο πεζή, ρηχή και ασήμαντη, μπροστά στο μέγεθος τής μεγαλοσύνης κλπ κλπ.
Ο παπάς, σού λέει, πρώτος μεταξύ των παπάδων, έχει τέτοιο πρόβλημα, που χρειάζεται η άμεση μετάβασή του σε νοσοκομείο τής Αμερικής. Εντάξει. Συμβαίνουν αυτά. Το κράτος, τί ζόρι τραβούσε για να χρηματοδοτήσει το ταξίδι; Γιατί να πάρει από τα λεφτά που αφήνουν οι κακομοίρηδες ψηφοφόροι από τούς φόρους τους, τις κρατήσεις τους, τα πρόστιμά τους; Κι ας δεχτούμε ότι καλώς έπραξε το κράτος. Γιατί να μην πράξει ανάλογα και για όλους αυτούς που συνωστίζονται στα νοσοκομεία και αντιμετωπίζονται σαν άχρηστα ζώα; Τί είναι αυτό που κάνει τον παπά σημαντικότερο από εσένα κι εμένα και μάς κάνει να αξίζουμε λιγότερη προσοχή; Και γιατί δεν πήρανε τα λεφτά από την εκκλησία, που είναι κοινό μυστικό ότι έχει στην κατοχή της μία τεράστια περιουσία (αν και η λέξη "περιουσία" είναι κάπως λίγη για να περιγράψει το μέγεθος των υλικών αγαθών τής εκκλησίας και όλων των εκκλησιών); Κι ας υποθέσουμε ότι δεν ήθελαν να βάλουν χέρι στο θησαυροφυλάκιο. Γιατί να μην κάνουν έναν έρανο, έτσι ώστε να χρηματοδοτήσουν την επιχείρηση μόνο αυτοί που θέλουν; Αν και, εφόσον έχουμε καταχρηστική δημοκρατορία, είμαστε όλοι αναγκασμένοι να ακολουθούμε τις αποφάσεις αυτών που εξέλεξαν οι περισσότεροι και δε μάς πέφτει λόγος παρά μόνο στις επόμενες εκλογές. Όπου θα γίνουν τα ίδια.
Ένα -μάλλον επικίνδυνο και ρητορικό- ερώτημα. Δεν θα ήταν ωραία αν μία κυβέρνηση αποφάσιζε την καταμέτρηση τής περιουσίας τής εκκλησίας, την ρευστοποίησή της και τον καταμερισμό της σε όλους τούς ανθρώπους που αγωνίζονται να τα κουτσοκαταφέρουν με 600 ευρώ ή και πολύ λιγότερα; Δεν είναι τουλάχιστον προκλητικό να κυκλοφορούν οι ρασοφόροι, οι εκπρόσωποι κάποιου υποτιθέμενου θεού, με υπερπολυτελή αυτοκίνητα και τα υπόλοιπα παιδιά τού θεού να ταλαιπωρούνται βάναυσα από περιπτώσεις υγείας πολύ λιγότερο σοβαρές από αυτήν για την οποία μαθαίνουμε (και καλοπληρώνουμε) καθημερινά; Βέβαια, μία τέτοια πρόταση θα έβρισκε ανυπέρβλητα εμπόδια, όχι μόνο από τούς ανθρώπους που είναι μέσα στην εκκλησία και έχουν συμφέροντα, αλλά και από τούς ίδιους που θα μπορούσαν να ευνοηθούν και να πάρουν μία σημαντική ανάσα, κάτι που είναι τραγικό και αδικαιολόγητο. Αλλά, για σκεφτείτε το. Πιθανότατα είναι τρομερά αφελής η σκέψη μου, αλλά θα με ενδιέφερε να διαβάσω και άλλες απόψεις πάνω στο θέμα. Αυτά.
2 σχόλια:
Η εκκλησία είχε πάντα στην Ελλάδα μία εξουσία τύπου σοβιετικών και ανατολικοευρωπαϊκών καθεστώτων, όπου όλα ήταν «λαϊκά» και ανήκαν στους λίγους εκλεκτούς του κόμματος (εκκλησίας στη δικιά μας περίπτωση). Ο George Orwell στη φάρμα των ζώων έγραψε «Όλα τα ζώα είναι ίσα, μερικά ζώα πιο ίσα από τα άλλα!» και αυτό ισχύει στη συγκεκριμένη περίπτωση.
Εκείνο που θέλω όμως να κρατήσω από το σχόλιο σου είναι το γεγονός της περιουσίας της εκκλησίας η οποία είναι αρκετά μεγάλη και μπορεί να συντηρήσει τους λειτουργούς του ποιμνίου ώστε να μας απαλλάξει επιτέλους από τη μισθοδοσία τους με τον κρατικό μποναμά. Να φορολογηθεί επίσης κατάλληλα για να μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε επιτέλους κάποια έξτρα κονδύλια ανάλογα τις κρατικές και εθνικές μας ανάγκες.
Δε συμφωνώ στη ρευστοποίηση και στο καταμερισμό της περιουσίας της εκκλησίας, αν και δεν έχω θρησκεία, αλλά είναι δικαίωμα τους να κατέχουν, έστω και εάν τα περισσότερα είναι δωρεές από τη τουρκοκρατία και από αφελής πιστούς. Άλλωστε το να είσαι πλούσιος, πονηρός και επιχειρηματικός δεν είναι έγκλημα. Δε θέλω τη διάλυση της εκκλησίας αλλά θέλω την ίση αντιμετώπιση της φορολογικά σύμφωνα με τους νόμους του κράτους. Αυτό θα πει σεβασμός στο λατρευτικό δικαίωμα και πιστεύω κάθε ανθρώπου αλλά και στο δικό μου πιστεύω για πραγματική ισονομία.
Δεν νομιζω πως ειπε ποτε η εκκλησια να μην πηγαινει ο κοσμος στους γιατρους και να περιμενει απο τον Θεο να τον γιατρεψει.. Οσο για το κομματι ορισμενων παπαδων που κυκλοφορουν π.χ. με ακριβο αυτοκινητο δεν το βρισκω παντα κακο δουλεψε ο ανθρωπος και το πηρε.. Δεν λεω..υπαρχουν βεβαια και εξαιρεσεις δεν ειναι ολοι οι παπαδες σωστοι αλλα μη τους ισοπεδονουμε ολους. Τα υπολοιπα τωρα ειναι μεγαλη ιστορια!
fotovoltaika ylika
Δημοσίευση σχολίου